Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-08-08

Jag...mullvadsjägare berättade om bedriften under sent kvällsamtal på väg hem

Igår när jag kom hem, så fanns det en jordhög mitt på gräsmattan. Med förra sommarens bulldozer i färskt minne som hann underminera hela trädgården innan mullvadsjägaren kom från Gröstrorp och satte fällor, så skred jag genst till verket fast klockan var över 8 på kvällen. Hämta spaden, handskar på, grävde uppp en kub, satte ståltrådsfällan efter hans instruktioner förra sommaren. På med jord. När jag kom ut på morgonen satt mullvaden i fällan. Jag jublade ! Konstigt.. djurvän som jag är så kan jag inte säga att jag blev jätteupprörd. Men han fick en anständig begravning i gången.
Idag har jag stressat för första gången på jobbet sen semestern. Börjar inse hur mycket jag måste hinna med denna veckan. Läst en hel bok om lagen mot diskriminering, ordnat en föreläsare. Skickat ut alla brev till personalen om A-dagarna. Körde till Bauhaus och köpte diverse skruvar , vingmuttrar, rör, plattjärn och träskruvar för att montera ihop staketet. Sen till barnbarnet och läste sagor och lekte. Vid kvart i 9 när barnbarnet sov så var jag på gränsen till att somna i soffan. Då begav jag mej hemåt. 1 timmes körväg.
Fantastiskt att höra den låga varma rösten i telefonen som höll mej vaken ända hem Fortfarande förundrad över hur ödet kan slå till när man minst anar det.

Inga kommentarer: