Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-08-14

Begravning och bygga snigelhus



Igår var jag på fest hos grannen. God mat och trevligt småprat. Lärde mej en del om antioxidanter. Fick ett förvirrat samtal på natten ha ha. Vaknade trots sen timme tidigt och var pigg.  Barnbarnet  och jag gjorde ett kors av drivved som vi limmade med limpistol, spikade och målade. Sen var det läge att ta spade, urna med askan av Milla deras katt och gå upp till vårt ställe på backen.  Vi plockade en bukett blommor på vägen dit. Allt förrättades på ett värdigt sätt. Vi sjöng ”Härlig är jorden” och barnbarnet sjöng en fantastisk sång som hon själv hittade på om när Milla levde. Promenaden tillbaka gick otroligt sakta eftersom hon hade samlat sniglar och byggt ett bo till dem i en burk och de stannade hon och fixade med hela tiden. På eftermiddagen var jag på möte i ljusskulpturgruppen i Fiskeboden vid hamnen. Vilken kreativitet! Vi enades om form material och storlek. Nu är det upp till oss att förverkliga den.  Det är lite osäkert om det är realiserbart, men skam den som ger sig i första taget.
Efter mötet blev det till att ta fram gräsklipparen. Gräset var jättelångt efter 2 veckors regnande och tala inte om ogräset på gårdsplanen som jag också skyfflade och räfsade. Barnbarnet hjälpte till. Nu tar tröttheten ut sin rätt. Jag skall snart hämta andra dottern vid tåget. Hon skall bo här i 1 vecka, praktik på Åbergs trädgård.

Inga kommentarer: