Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-08-04

Samtal med fåren











Hoppade över jobbet helt idag och tog semester. Det ska ju bli regn imorgon. Jobba kan jag göra sedan. Tar vara på vädret. Åt fisksoppa på Wendels med vän. Vi åkte sen tills stranden. Pratat hela dagen. Nästan hes ha ha. Innan skymningen gick jag upp på backen och umgicks med fåren. Rätt intressant. De tittade först skumt på mej och började formera sig i en flock. Ca 80 får stirrade konstant på mej.En modig typ sprang efter en stund kavat fram och började tugga på mina schockrosa foppa tofflor. Detta var en klart spänningssänkande metod för genast kom ett antal av hennes kompisar fram och snusade nyfiket på mej och kollade runt. Ja tofflorna var mycket intressanta. Jag fick en hel del bra bilder. Gick över backarna tillbaka.Katten och jag delade en paket gravad lax. Han gillade dock inte rosé. Rektorskollega från Trelleborg som fått bitr förvaltningscheftjänst i Es... ringde efter att jag gjort ett kryptiskt inlägg i hans logg på FB. Vi snackade om jobb, relationer, kommunpolitiker m.m. En del skratt . Givande och trevligt. Ska se slutet på Kommissarie Lewis nu..

Inga kommentarer: