Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-08-29

Körde över Veberöd till jobbet idag med en lerig bil

Bilen såg ut som en mindre lerkoka på sidor, underrede och dörr efter lervällingen vid Bosjökloster igår. Jag körde över Veberöd idag  . Annorlunda. Det tog inte mer än 25 minuter. Det kan man ju göra fler gånger. Stressig dag på jobbet. Hann inte mer än hälften av vad jag behövt göra. Dubbelbokat mej på onsdag. Konferens i två dagar om lärarlegitimation och behörighet i Malmö. Jag får köra hem på onsdag efter halva dagen eftersom vi själv har konferens på skolan med massor av punkter som skall betas av. Funderar på att boka Stålmannen. Han kan ju få tiden att gå långsammare har jag hört. Fattar inte hur allt skall hinnas med. Hade ett möte med kommunchefen. Hoppas på resultat, Tvättade bilen i 1 timme för att få bort all lera. Katterna blev glada när jag kom hem. De hade varit ensamma hemma hela helgen. Hämtade dottern vid tåget. Hon skall bo hos mej en vecka till. Praktiserar på Åbergs. Trött ikväll efter nattligt samtal igår. Det är komplicerat ibland att kommunicera. Stormar rejält ute. Kan det var Irene som sträcker sina långa armar ända hit?

Inga kommentarer: