Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-08-28

Nästan kört upp en tank och jaktmässa Bosjökloster

Idag på morgonen var batteriet slut på mobilen, inga problem tänkte jag. Jag laddar den i bilen. Körde till Kåseberga  för att passa galleriet andra dagen. Vännen skulle på jaktmässa i Bosjökloster.  När jag kom hem och gett katten, så kom jag på att jag inte kollat mobilen. Jag startade den och insåg direkt atgt jag skulle gjort det tidigare. Ett meddelande om att konstnären åkt hem en dag tidigare så jag var entledigad från mitt uppdrag som gallerivakt.   Fan ! Vad göra? Jag satte mej i bilen och körde till jaktmässan. Ösregnade när jag kom dit.  3 dc lera på en enorm parkeringsplats på en åker. Jag lyckades hitta en någorlunda torr plats. Intressant att kolla på alla grejer , och se på när de sköt prick och blåste i horn. Många fick dras loss med traktor när de skulle ut från parkeringens lervälling, dock inte jag. Mer tur än skicklighet.  Hade dock vita byxor och gympaskor som var helt nedstänkta av lera.

Inga kommentarer: