Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-03-31

Omväxling gör att man trimmar hjärnan

Dagen började med att jag hällde upp 4 kg godis i ett bataägg som jag ställde på bordet i personalrummet. Tillsammans med 2 krukor med påskliljor. En kopp kaffe och snack med ungarna på Fritids som åt frukost. En person som vi sökt pengar till arvodet kom och hade utbildning för våra kamratstödjare och vår skolvärd och ena fritidspedagog. Han har skrivit en bok som handlar om klassrumsklimat. Jag var med en timme. Han gjorde ett bra jobb och det var roligt att se hur ungarna tinade upp och öppnade upp. Roligt! En förälder och elev kom på sitt första besök. Min förträfflige No lärare gjorde ett bra jobb och föräldern var jättenöjd. En elev till ger en skolpeng. Bra! Ringde och diskuterade överflyttningen av en idrottslärare till mej till hösten. Gjorde sen PowerPoint presentationer med 4 elever från årskurs 5 om länder i Europa. Hade en lång diskussion med en Mattelärare om skriftliga omdömmesblanketten. Satt en stund med min administratör för att hitta en funktion i excel som vi behövde till en ny blankett. Möte med en förskollärare. Ringde till en förälder och bestämde tid för ett möte. Skrev en anmälan till socialförvaltningen ang. en elevs situation.. Möte med min svenska 2 lärare till min nyanlände pojke från Thailand. Två elevvårdsmöte. Ett på engelska med en nyanländ thailändsk mamma med en son och ett möte med en tonåring som inte mådde bra. Möte med min processledare. Samtal med min socionom. Förberedde ett informationsmöte jag skall ha imorgon om budgeten och ekonomin. Deltog i ett föräldramöte där 3 av mina mattelärare hade utbildning för föräldrar i hur Matteundervisningen är upplagd i skolan nu. Väldigt uppskattat av föräldrana. Körde hem vid 7, efter 11½ timmar på jobbet.Ja säga vad man vill, men omväxlande jobb har man. Bara det att man hinner sällan ta rast...men sånt får man ta..ibland
När jag kom hem ringde en god vän som inte mådde bra. Det slog mej att livet e bra konstigt. Man vet aldrig vad som står i beredskap för en människa runt nästa hörn. Man bara vrider sig som en mask och slår knogarna blodiga ibland för att försöka uppfylla sina drömmar. Men ibland hanterar ödet en på ett slumpartat och meningslöst sätt. Man kan bli jävligt förbannad!! Chattade på msn en timme. Läste mail. Skrev på bloggen Natti!

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

www.framtidstro.se