Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-03-28

Spår i sanden att välja följa

Vilken morgon ! Solen strålade från en klar himmel. Hjärtat blir lätt av solen. Vaknade tidigt efter att ha lagt mej sent. Ha ha, men utsövd ändå kändes som. Jag såg den nya sommarklänningen på stolen som jag shoppade igår. Den blir fin att ha i vår. Skickade ett mail i natt som legat på skrivbordet nån vecka. Skrev på bloggen, så klockan blev halv 2 innan jag kom i säng. Dagen började med att jag skrev sista delen av nationella prov i svenska, sen vattnade jag blommor och plockade undan. Fick passa tiden kvart i 10 när Magnus Samuelsson blev intervjuad i nyhetsmorgon. En kompis ringde och bestämde tid ikväll. Blivit bjuden på snackekväll med vin och mat. Sen ringde en manlig vän och undrade vad jag ville ha i matsäcken som han lovat fixa till vandringen i em.. Vi skall gå längs stranden i em mellan Brantevik och Gislövs Hammar. Oh vad skönt det ska bli. Tänkte hinna städa innan jag kör. Jag skall ta kameran med och ta lite bilder. Våren är verkligen här idag. Det lyfter mitt hjärta och jag känner mej optimistisk. När våren kommer känns alltid stigarna lättare att hitta och jag ser alltid möjligheter och avtryck i gräset och sanden där jag kan vika av och fortsätta min färd. Jag vill leva efter min känsla, följa nya spår, vara sann mot mej själv och ta nya beslut med mod och inte med rädsla.

Inga kommentarer: