Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-03-06

Idag, en dag att vara ledsen på

Jag kunde inte sova så bra i natt. Mådde inte så bra, skulle ta ansvar för en uppgift på jobbet som jag visste skulle göra nån ledsen och jag var heller inte övertygad om att beslutet var rätt. Jag steg upp kl 04.30 på morgonen efter att ha sovit i två timmar. Hade lovat öppna på fritids för en personal som hade sjukt barn. Hade glömt koden till larmet, men som tur var låg den på sms. Klok medarbetare som förutsett det och skickat den till mej. Jag var trött och kände mej nedstämd redan vid 9.00. Två korta möten med mycket känslor. Körde upp på kommunhuset och deltog i en visning av funktionerna i ett nytt dataprogram som vi skall använda för att rapportera tillbud och olyckor i. När mötet var slut satte jag mej i bilen och lyssnade av meddelanden. Ringde till jobbet och sa att jag körde hem. Kände en klump i bröstet och den molande värken vill inte släppa. Körde in och handlade lite, såg nån som jag kände i affären. Köpte en ny skiva med klassisk musik och två små påskägg till barnbarnen. Körde hem och satte på skivan. Sitter i soffan och gråter. Längtar efter en famn som tröstar. Ljudet på högt, rummet fylls av musiken, Bach, Mozart, Mahler. Det lugnar. Så mycket tankar, så mycket längtan........................
Får ett sms från en vän: ” vill du komma ut ikväll, jag e själv, familjen inte hemma, vi kan dricka vin, jag lagar mat, du kan ju gå, så slipper du köra hem sen”....................
Jag tror jag skall försöka sova några timmar, jag tror att det blir trevligt ikväll, jag ska visa lite foton.
Min längtan gömmer jag i djupet av mitt hjärta.

Jag söker en vind som bär mig
över hav och strand
Jag söker en ton som djupnar
vid horisontens rand
Jag söker en famn som för mig
till ett fjärran avlägset land

När solen går i moln
och ljuset försvinner
Då vägarna till dig
jag inte finner
Gäller det att tiga och bida,
min vän
Tills solen belyser
oss båda igen

av Brita af Geijerstam

1 kommentar:

Anonym sa...

En stilla-tröste-kram!