Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-03-23

En dag som alla andra, men ändå inte

Sov skitdåligt i natt. Det strulade med installationen av den nya datorn, klydd med konfigurationen av vissa program, bl.a FTP och uppdateringsprogram av almanackan i telefonen och mitt msn som jag av nån anledning inte fick att fungera. Nåt hade gått fel med grundinstallationen som teknikern gjort och det blev konflikter och jag fick inte det att funka. Jag var minst sagt frustrerad och arg.
Såg den sista delen av Beck, vilken jag upplevde som jätteobehaglig. Kunde inte sova sen. Låg o grubblade på all skit som poppade upp i skallen. Har funderat på fredag, har bestämt mej. Började med morgonmöte på jobbet, teknikern kom. Han småflinade. Jag hade skickat sms. "Lika gott, du som tvunget ska ha Vista, jäkla skit" sa han med eftertryck. Han fick ominstallera datorn. Det tog tid. Jag hade möte med 2 elever i årskurs 8 som hade kränkt varandra på Internet. Fäderna var med. Löste sig hyfsat. Snackade med NO läraren om de nya målkriterierna. Satte mig innan jag skulle hem och gjorde läsförståelse delen i nationella prov för årskurs 9 i svenska. Skall göra alla delarna i svenska i år. Lärarna som ska rätta dem tycker det är kul o se om jag håller måttet. Jag gjorde dem i Matte förra året. Fick VG + skulle beskrivit mer hur jag tänkt när jag räknade för att få MVG, men jag var nöjd. Återstår o se hur det står till med svenskan. Hoppas kärringen håller måttet än. Suttit med budgeten ikväll, skall till ekonomen imorgon. Usch, nervös är man ju, men jag har gjort mitt bästa. Skolan ska spara 2,9 miljoner nästa år. Får ta de problemen då.
Ser läkare utan gränser på tv och känner mej glad för att de problem vi brottas med, inte kommer i närheten av dem som jag ser i programmet.
Trött!! Ska svara på lite mail nu, Natti

Inga kommentarer: