Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-03-21

Ny dator

Jag har fått en ny dator. Min tekniker grundinstallerat den strax innan helgen efter två fastlagsbullar i mutor och efter en försenad leverans med 3 veckor. Nu har jag det digra jobbet att lägga över alla filer, installera alla mina specialprogram och konfigurera alla mina egna grejer från FTP till Msn och inställingar i mail och ekonomiprogram.. Tar nog några helger. Kul med ny dator! Jag är barnsligt förtjust.. 2 år sen sist.. Skärmen är 1 tum större än innan, men får betala i 2 hekto tyngre., men 1.3 kg istället för 1,1 kanske jag står ut med. Det är HP:s minsta. Skalet är stadigare än min Sony Vaio som jag har innan, och med tanke på hur den transporteras var jag än är, i och ur väskan och ibland inte så varsamt, så kanske den här håller längre.
Datorn har inbyggd webbkamera , trådlöst 3 G modem, fingertoppsinloggning och 4 gb minne. Det första jag gör är att skriva på min blogg. Jippi!

1 kommentar:

christel sa...

Alltid kul med nytt. Har själv köpt en lite minidator som jag är mycket nöjd med