Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-03-05

Varje val är ett vägskäl där man viker av i endera riktningen

Varje gång man står inför ett val, stort som smått så påverkar beslutet man tar resten av ens liv. Man utlöser en kedjereaktion som gör att man själv förändras som människa och ens omvärld förändras. Att ångra ett val är meningslöst eftersom inget val går att göras ogjort. Däremot så kan man göra nya val. Varje val ger en ny erfarenhet som ger bättre underbyggnad för nästa val. Alla val man gör är inte rätta för en själv eller andra, men att göra ett val är att ta kommandot över sitt liv. Att inte göra ett val är att låta andra bestämma. Jag har ansvar för mitt liv och du har för ditt. Att lägga över sitt liv och sina val i nån annans händer kan verka enkelt, för går det inte som man vill , så kan man få illussionen av att det är nån annans fel.
Att ta ansvar för sitt eget liv är också att lära känna sig själv och sina behov och också att ta konsekvenserna av de val man gör.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så sant som det är sagt....Kloka tankar som stärker mig i Mitt Val!

Ha en bra helg! Själv ska jag tillbringa den med två av mina döttrar...

Nu lyser snödroppar och vintergäck i rabatten utnaför mitt hus- ett tecken på att Våren är på väg!

KRAM