Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-03-02

En bukett tulpaner hade lyst upp idag

Usch, ibland är det bara sådana där dagar. Dagar som man vill ska ta slut och man kan lägga dem till handlingarna och sen aldrig tänka på dem mer. Dagen började med att det varit inbrott hos skolsköterskans mottagning. Nytt 3glasfönster med karm förstört. Vaktmästaren och jag fick sitta i timmar och kolla banden på övervakningskameran. Programmet för överföringen och konverteringen av filen fungerade inte som det skulle, så jag fick ringa till supporten i Stockholm. Där gick fikan åt skogen med min kollega från andra skolan. Vid 11 hade jag huvudvärk eftersom jag inte druckit mitt morgonkaffe Tidningen ringde ville ta bilder. Polisen kom, ville få en redogörelse. Allt som jag skulle ha hunnit med egentligen, bara såg jag rinna ut i sanden. Skriva anmälan till socialförvaltningen om en elev. Prata med förälder om köplats. Samverkansgruppsmöte med facket om ekonomi. Hur kul var det på en skala? Arbetsplatsträff. Konflikt om hur högstadieeleverna skall nyttja elevkafét. Jag är lika envis som höstadielärarna minst, så det blev väl oavgjort...hm... Fick ringa 3 föräldrar när jag körde hem om incidenter där eleverna haft en attityd jag inte accepterade. Sitter i soffan nu och bara är smått spyfärdig. Tror jag ska en öl och en påse vingummi så man kan känna sig som en människa. Skål för skolan i finanskrisens spår.

1 kommentar:

Anonym sa...

Här kommer en bukett tulpaner från mig och en stor, varm kram!

Agneta