Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-04-01

Jag o vaktmästaren på Ikea PUH
















Vi körde från Skurup vid 10 i hans Pickup som är rena drömmen att ha med sig vid sådana tillfällen och kom hem halv 4. Vad fanken gjorde vi på Ikea en halv dag? Vi handlade inredning till 2 klassrum. Herregud! Var tvungna till att ha dem till Påsklovet nästa vecka eftersom vaktis skall sätta upp grejerna då efter att ha målat väggarna. Kö till köksavdelningen, kö till vardagsrumsavdelningen. Gå runt o hitta alla smågrejer efter listan, och hitta alla grejer i hyllorna nere på lagret. Såklart fattades några vitrindörrar och nån stomme. Upp på köksavdelningen igen och beställde dem till skolan via distribution. Kunde inte få dem förrän den 28 april. Shit!, men inget att göra åt . Kö till kassan med 4 göfulla möbelvagnar. Fick lasta över på en tom vagn för att kunna se alla streckkoder som var överbyggda av andra grejer. Jag dristade mej att bjuda på två korvar o en dricka. Jag kände klara utmattningssyndrom när jag åt. Tur att hans orubbliga humor gör att man får nya krafter. Körde till utlämningscentralen för att hämta några dörrar. Och därefter till Skurup, med en absolut överlastad pickup till bristningsgränsen. Han sa inget utan snackade som vanligt, men när vi kom till Skurup hördes en djup suck, och sen "Fan va jag e glad att vi e hemma med bilen hel" ha ha ha.

Inga kommentarer: