Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-04-07

Sent, tänker, bara E


Sitter i soffan. Skulle lagt mej för en timme sedan. Den nya datorn krånglar, nån jäkla brandvägg. Jobbat med skolans hemsida hela dagen. Jag skall uppdatera den imorgon. Kommit på lite trick med bildbehandlingsprogrammet och några ändringar med ett script. Varit ute och sågat och klippt av grenar. En vän hjälpte mej med motorsågen. Jag är paniskt rädd för sådana. Lastade på släp och körde till idrottsplatsen där högen ligger till bålet. Den skall lantbrukarna transportera upp på toppen av backen till Valborg. Imorgon Malmö efter jobbet. Det blir en lång dag. Nu skall jag gå o ställa in min drömfångare till positiva drömmar. Natti natti

Vad är mod?
Att konfrontera drakarna
övervinna hindren
Förstå riskerna
Verkligen leva
alltid hoppas
Gå hela vägen
och förvänta sig det bästa

2 kommentarer:

christel sa...

hoppas det var bra drömmar

Agneta Cecilia sa...

"Inget vet vi. Inget kan vi som är mänskor
veta om det som var eller det som väntar
Men om glädjen en gång hinner fram
då är den väntad, vi är beredda"

Ur Änglar, Dvärgar
Dikter av Agneta Pleijel

Påsk-Kramar!