Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2009-04-03

Först tårta o rosor sen..jäkla bilhelvete






Jag var tvungen köra ut till mitt lugna tänkeställe. Gå med fötterna i vattnet...ja det gick faktiskt bra, sitta på stranden...behövde ta det lugnt......vilken dag!! Först agera skolbibliotekarie, sen lösa matteproblem med ettor. På eftermiddagen en fest som vi, och klass 8 gjorde för en elev som haft det svårt. Det var tävlingar o lekar , basket o kubb och sen mys med tårta och påskgodis. Och jag fick en ros. Det var fint. Jag var glad när jag körde hem. Jag blir det av att få umgås med mina ungdomar. Jovisst ser jag dem som mina.
När jag kom ut på E65 så gick avgasröret av. Det släpade på marken, så jag fick stanna. Och på den enfiliga sträckan också. Ringde i desperation till min bilreperatör. Han hade redan slutat och kört hem upplyste hans kanslist mej. Men hon förbarmade sig o ringde honom, Han vände och körde upp och band upp avgasröret. Sen körde vi till verkstaden och han fixade röret. Vilken hygglig kille han e. Det var trångt i verkstan när jag skulle backa ut. Jag höll ögonen på vänster sida där det stod en bil väldigt nära. Precis när jag backade ut kom en kompis till reperatören backande i full fart, som sett att han var i verksstan. PANG! Ringde till min polis i Skurup som jag har direkt nummer till. Han kom skrev, och jag fick anmäla till försäkringsbolag. FAN !!!

Inga kommentarer: