Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-07-14

Svedalarock o sommarregn


Det blev en fantastiskt trevlig lördag. Regnets strilade, men regnponchon täckte bra och minskade inte rörligheten. 8 timmars stående och hoppande till musiken satte sina spår i ryggen. Ja ingen kunde vara bättre att va med på ett sånt ställe än vännen från Svalöv. Vi hoppade tillsammans. Glädje och livslust. Fick också en hastig kram av vännen som etsar sig fast i mitt hjärta. Högsta drag hade helt klart Rock'n roll Boys som fick mej nästan i extas. Men också Linus Svenning, The Sound, A.C.T, The True för att nämna några.



Jag har börjat gräva ut till förrådet. Ingen luft i någon av däcken på mina två rullebörar. Tungt ! Dansekompisen fixade det till mej idag. Så nu kan jag gräva klart.

Dansade till en av mina favoritorkestrar igår. Blev mycket bugg och pulsen steg. Inte mycket folk, men de som vara där var dansanta. Fotbollen och Malung drog väl? Dansade hela tiden. Försöker inte tänka för mycket, bara vara.
Vi körde hem innan det var slut. Dansekompisen från Kåse mådde inte bra och vännen från Svalöv skulle se sista perioden av fotbollen. Jag avslutade kvällen med att dansa med den person som får mej att flyta över dansgolvet, som att åka segelflygplan. Ja, känslan sitter kvar långt efter att dansen är slut. 
Regnar idag med. Bra för blommorna och gräsmattan. Läst slut boken av Kristian Gidlund. Vilket språk, vilka dofter, så mycket kärlek och bottenlös förtvivlan. Jag grät som ett barn när jag läste.


"Så föll ett långsamt regn genom trädgården. Och jag gick ut för att stilla en oövervinnerlig törst" Kristian Gidlund

Kommunikation är nerven i livet. Glad för den kommunikation som finns mellan mej och böckerna, mellan mej och mina vänner, mellan mej och en speciell vän.
Sannex vann priset som årets bästa dansband. Härligt! De är ju bäst !!

Inga kommentarer: