Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-07-09

Blåsten håller på att knäcka mina stockrosor

Inte så kul som det brukar på dansen. Tradig orkester o jag var inte på humör. Fick reda på att kvinnan i paret som ägde ena dansstället gått bort samma dag i cancer. var bar lite över 50. Det känns sorgligt att vi människor inte mer kan ägna oss åt saker som är viktiga istället för att tjafsa och hänga upp oss på detaljer.
Åska i luften, tankarna som snurrade, vilket gjorde att jag hade svårt att sova.
Det hängde i lite på fm idag.
Blåste nästan full storm, mina stockrosor höll på att knäckas och även Kungsljusen på backen.
Långt samtal med vännen från Svalöv som alltid livar upp :)

Skall verkligen bli kul att lyssna på rock på lördag i Svedala.
Små meddelanden på Fejan som berör. Barn och barnbarn har det bra i sin hyrda stuga. Känns härligt!
Åkte en sväng till stranden med kompisen i gården mot Hammar.
Sen till stan och köpte stöd till stockrosorna och lite annat pims, bl.a. en ny parfym. Träffade pensionerad arbetskamrat.

Hade önskat ibland att jag kunde bortse från känslan och mer gå efter logik. Ibland e jag så jä... trött på mig själv, suck










 

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem är inte det så jävla trött på sig själv,men då borde det gå att åtgärda, eller det ska också va så jävla svårt, det gäller att bryta mönstret, välja det man inte valt dom sista 100 åren,för detta mönster går över generationer./Vandraren