Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-07-20

3 fina dagar blev en nystart


Årets finaste och soligaste dag i fredags. Vindstilla. fixade med maten och gick en tur till Bistron och köpte fikabröd. Jag hade en go förväntan att bara få vara utan något förutbestämt, bara en öppen dag. Vi åkte till stranden, fikade, badade, grillade och på kvällen bara njöt under en filt i hammocken till midnatt med trädgårdsljusen tända. En jättego dag som gjord för kärlek och välmående. Vi pratade om förutsättningar som måste ändras, om att våga bestämma sig o satsa.
Jag bestämde att inte ta på dansen på söndag o tisdag. Dansen får i huvudsak vara hans grej och när vi är där tillsammans så får det vara vi.
Han stannade tills idag em. Vi såg Sommarteatern på MarsvinsHolm igår. "Hantverkarna" Fick lite ångest för det var så mycket som stämde med mina erfarenheter tyvärr. Inte lätt med husbygge ha ha. Åt stekt sill vid hamnen.
Broren kom idag på em och pratade bort en stund. Vännen i Kalles smedja tittade in en tur i morse för att reka när det gäller förrådet. Var lite nervös för konfrontation och begynnande förvecklingar när det gällde en loppmarknad, men det löste sig nog?

Ingen har sagt det kommer bli lätt, men jag vill i varje fall ge det en chans till med andra förutsättningar. Det är skillnad med vänner och människor runt omkring sig som man vill göra en massa kul med. Jag behöver också någon där jag bara kan vara, bara kan landa och det har jag kunnat i helgen. :)



Inga kommentarer: