Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-12-15

Min nya kompis, tänkte vi skulle umgås varje dag

Problemlösare som vanligt på jobbet. En paus hade inte varit fel just nu. Mysig eftermiddag med yngsta dottern i Malmö. Fika och lite julklappsinköp. Hämtade min nya kompis. Delarna vägde en hel del. Vännen och jag monterade till fram på småtimmarna. Taggad ! men måste ta mej tid och sätta mig in i datorprogrammen. Det ska va en kraftfull och proffessionell modell har jag fått höra.
Vaknade till det underbara ljudet av regn i morse. Fast det var kallt i huset. Regnet hade letat sig in i en av kontakterna till mina många julbelysningar och gjort att huvudsäkringen slagit av.
Komplicerade samtal om vad kärlek är? Vad är det egentligen? Jag vet nog ännu mindre nu än jag nånsin vetat. Det finns så många sorters. Det går inte längre att gradera eller vara säker. Kärlek är människor som får en att må bra, ja! Men kärlek handlar också om rätten till sina egna känslor. Att älska utan att räkna med att få något tillbaka, att kunna bejaka känslan och vara glad för att den finns och berikar ens liv. Kärlek har så många delar. Sorg och smärta finns där som ingredienser i en komplicerad väv. Att känna kärlek till barn och barnbarn, till vänner, till människor som inte längre finns i ens liv. Att kunna känna kärlek till människor som man möter tillfälligt eller som man har förmånen lära känna genom tillfälligheter, får möta och lära känna på nytt....det är själva essensen av livet.



Inga kommentarer: