Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-12-25

Julklappar, tomte och mat, mat, mat i 3 dagar.

Snön försvann fort. Toppen ! Julklapparna lackades som vanligt, och med glitter. Barnen kom Lillejul och Broren på Julafton. Jag var tomte. ena dagen och dottern den andra. Massor av mat. Jag känner att orken inte är den som när man var 30, men härligt med barnbarnen. Jag fick ett pesentkort på spa av döttrarna som skall bokas i Malmö, och vandringsböcker av vännen. Jag springer på crosstrainern varje dag. Ena dottern håller på att flytta till nytt hus i Kirseberg. Hon skall bli sambo igen. Jag fick agera rörmockare efter midnattsmässan i Rom. Stopp i rören efter veckans senaste diskningar. Klockan blev halv 2 innan rören var rensade.
Intensiva dagar. Hinner inte tänka. Nu har jag en stund. Kvällen är stilla. Film på Tv, Nötter i skålen, ljusen tända. Spåren undanröjda och ordningen återställd.
Tid för eftertanke....Tänker på de jag älskar.






3 kommentarer:

Anonym sa...

Visst e de skönt med huset fullt men håller med dig ang orken! Tråkigt men det är bara å acceptera...trots allt är det lättarre för mig att bar vara här o Nu! Var på Julotta i morse med Julia i Rörums kyrka-stämningsfullt men lite väl högkyrkligt för min smak (o Julias). Prästen tom sjöng välsignelsen.... Ha sköna lata dagar framöfr dig! Kram

Anonym sa...

Anonym= jag, Agneta

Anonym sa...

Klikcade i Namn men det blev ändå anonym?!