Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-12-16

Jag har efter en del vånda bekänt färg och gett mig in i debatten

Igår blev det julkonsert på Palladium i Malmö och "Sing along" med Sångbolaget, där vännen sjunger i kör. Dottern och jag fått fribiljetter. Hon och jag gick ut och åt Indiskt, medan vännen var ute med polarna. Trevligt! Sen började oturen. Först åkte jag kana på Den vattniga isen vid Gustav. Slog mej inte men dyngblöt verkligen. Sen när jag skulle hämta bilen vara det en parkeringsskada på ena sidan, inte så kul. F..
Skolskjutning i USA . När skall vapenlagarna skärpas. Skall vapen vara tillgängliga för idioter och psykiskt sjuka, eller någon överhuvudtaget?
Idag har jag varit en tur på Ingelsta kalkon och handlat lite läcker julmat. Sen hem och bakat Lussekatter.
Jag har funderat ett tag. Jag har tagit bort vänner från FB. Nu har jag bestämt mig. Jag skall inte ta bort någon, men jag måste våga. Jag vill våga ge mig in i debatten och aktivt på alla sätt motverka konspirationsteorier och generaliseringar och kämpa mot inskränkta idioter som går på SD:s sterotypa beskrivningar av Sverige. Jag vill vara en anständig förebild för mina elever.







Inga kommentarer: