Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-07-18

Städat bilen och snackat med en murare från Rumänien

Idag kom broren ut. Han hade hämtat min nya Peugeotcykel som jag fick när jag köpte bilen. Den har skivbromsar och 26 växlar. Hm undrar om den är säljbar…..en sån cykel kan jag inte hantera, men snygg e den. Broren lånade min dammsugare för att städa sin bil. Då var ju jag tvungen städa min. Absolut nåt jag skjuter upp fööör länge. Tur inte en viss person såg allt grus på den nya gummimattan och resterna av grejer jag körde till miljöstationen i baksätet. Men nu blänker den igen och inte ett dammkorn invändigt.

Jag har fått korn på några murare som putsat hus här omkring. Jag gick bort och haffade en som kunde lite engelska. Jag fick telefonnummer till chefen som kunde svenska. Han var här i em och skulle räkna på vad det skulle kosta. Får besked via mail.

Inga kommentarer: