Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-07-17

Regn, regn, regn och marsipanrosa pelargonior

Jag har jobbat idag. Hade 100 mail att läsa och 20 räkningar att attestera, men inte så många som sökt NO-lärartjänsten. Tur att jag hade fått tips om en som jag skulle träffa idag. Ja, det blev anställning. Håller tummarna. Nu är det tre nya medarbetare till höstterminsstart. Puh. Nu kan man kanske koppla av lite resten av semestern. Regnat från och till hela dagen. Jäkla skitväder faktiskt. Sorken hade grävt nya hål när jag kom hem. Jag rusade in och proppade hålen fulla av karbid och vattnade på. Gasen bolmade och sorken fick det hett om öronen. Jag är ingen strandtokig typ, men det är inte utan att man längtar efter en enda stackars stranddag när man kan svettas lite. Shortsen ligger och är oanvända i garderoben.
Mina Mårbacka pelargonior blommar...rosa marsipan.



ThorwaldGahlin

Det gäller att ha mod att vara den man är
Och inte tappa modet för att man är den man är

Inga kommentarer: