Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-07-15

Mina nyplanterade klätterrosor har börjat klättra

Klätterrosorna blommar och lavendeln lyser blå längs gången. Det är fantastiskt så mycket blommor som blommar i min trädgård. Det ena avlöser det andra. Jag förundras varje dag. Loppmarknad med kompisen från Kalles smedja i Löderup idag. Bjöd på blåa trädgårdsstolar med bord, men de blev dyra. 4st till som var intresserade, jag gav med mej i budgivningen. Det blev inget för mej idag.
Men vi gick en sväng efter fikat till byns sommarklädesaffär. Jag köpte en jättefin seglarjacka som de inte hade min storlek på där, men i Kivik, så jag skall hämta den där imorgon. Vi bytte perennplantor.







Boye

Se de mäktiga moln, vilkas fjärran höga toppar
stolta, skimrande resa sig, vita som snö.
Lugna glida de fram för att slutligen lugnt dö
sakta lösande sig i en skur av svala droppar.


Majestätiska moln - genom livet, genom döden
gå de leende fram i en strålande sols sken
utan skymmande oro i eter så klart ren,
gå med storstilat, stilla förakt för sina öden.


Vore mig det förunnat att högtidsstolt som dessa
kunna lyfta mig upp, dit ej världarnas jäkt når
och hur vredgat omkring mig än stormarnas brus går
bära solskimrets gyllene krans omkring min hjässa.

Inga kommentarer: