Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-07-14

Loppmaknad och regnskurar


Tillbringat dagen med vännen. Loppmarknad i Spjutstorp. Jag hittade två ute-bautakrukor, 6 blåa tallrikar och en knasig smyckeshängare. Vännen köpte trädgårdsmöbler till stugan. Det blev ett fasligt trixande att få in dem i bilen. Fick fixa en skiftnyckel och skruva sönder bordet och en stol. Det var på håret att jag fick åka i kofferten ha ha. Åt stekt sill i Kivik och flanerade i Vitemölla. Hittade en fruktansvärt mysig morgonrock för halva priset. Den var verkligen gudomlig, men efter lite funderande avstod jag. Inte riktigt klar med att slänga den andra jag har hemma än. Regnskurarna och solstrimmorna avlöste varandra. Avstod från hans grillparty på kvällen med bästa vännerna. Har lärt mig att inte forcera. Det får vänta. Handlade mat på hemvägen. Soffan och bok nr 2 av 3 sommarböcker. Jordgubbar och ett glas rosé,  mmmmm

Inga kommentarer: