Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-07-29

Myshelg och grillparty med "krocketvad"

Körde till Dalby med barnbarnet på fredag middag. Hann träffa minstingen en stund som sitter själv nu. Det är otroligt vad tiden går fort. Tillbringat helgen med vännen. Det blev grillparty hos kompisarna på smedjan fredagkväll. De två stridisarna i sällskapet, alltså entreprenören och jag slog vad om en tjuga om krocketreglernas tillämpning. Jag vann vadet he he efter att ha kollat på internet. Otroligt god mat...och goda drinkar och shots. Lördagen blev stranddag. Jag somnade och sov 2 timmar efter en uppenatt dagen innan. Bjuden på lunch på Skillinge hamnkrog och sen blev det grillade lammkotletter på kvällen.
Idag loppmarknad i Brante. Jag köpte en sockerskål till kompisen med sockertång och en behövlig del till toaletthandtagen, som ramlar av hela tiden. Det blev perfekt resultat efter lite meckande hemma. Vännen körde till Malmö eftersom semestern är slut och jobb imorgon för honom. Städade som en galning hela dagen efter 3 veckors klart eftersatt arbete. Påhejad av broren som valde tillbringa eftermiddagen hos mej eftersom regnet öste ner.
Ikväll har jag lagat en del av mina smycken som legat i lagningslådan alltför länge. Funderat....So far so good !!  Coolt att sakna igen.
 



Inga kommentarer: