Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-12-01

Snökaos på Österlen (känns det igen?)


























I måndags morse tog jag mej till jobbet, fast det tidvis var som att köra rätt in i en vit vägg. Jag kan inte säga att jag är rädd för att ge mig ut, kör ibland när jag skulle blivit hemma. Blir så jä… förbannad för att snön skall kunna hindra mig, det hjälper ibland.
Men idag insåg jag att det inte gick att gå ut. Varken tidning eller post kom till orten. Det blåste och snöade och skottningen som jag gjort i 2 timmar när jag kom hem igår kväll var som bortsopad. Jag gick ut och tog lite bilder när det lugnat sig. Glashalt ! Trots försiktighet, så åkte benen undan och jag kraschade objektivet på kameran. Jobbat hemma idag, inga problem med arbetsuppgifter. Hade kontakt med jobbet på telefon.
Två medarbetare körde av vägen när de körde hem, några till var insnöade och en hade kört in i mitträcket. Som tur var ingen skadad. Glad att jag inte försökte ge mej ut i morse. Tittar jag ut och lyssnar på radion ser det inte bättre ut imorgon. Ja det är bara att acceptera. Har man bara någon att snacka med ibland på MSN eller FB så känner man sig inte helt isolerad. Synd att man inte har nån att kura med. Dricka glögg får man göra själv. SKÅL ! till katten.
Jag hoppas stenhårt på att detta är den vinter vi får och att det handlar om att våren kommer redan i januari. HOPPAS !!! Jag skall uppfinna en antisnömaskin som förvandlar all snö till luft på nolltime. Vet i varje fall några
som skulle investera.






Inga kommentarer: