Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-11-24

Närhet, arbete och sorg

Jag har varit iväg två dagar på konferens. Jag ingår i ett nätverk av personer från olika kommuner som arbetar med samma profession som jag. Jag ser alltid fram emot vårs möten. Vi har kommit varandra nära av ett tight samarbete under en 3 år lång ledarutbildning. Vi var 8 st, skulle ha varit 10. En hade råkat få influensa och en annan person av gruppen tog livet av sig för en vecka sedan. Hon hade blivit sviken av sin älskade. Detta är ofattbart att ta in och påverkade våra dagar. Det är svårt att förstå att det trots 4 vuxna barn inte fanns tillräcklig anledning att leva vidare.
Trots detta är vi professionella personer och lyckades få till ett bra arbete med många intressanta och givande diskussioner och utbyte av erfarenheter. Det lyfter alltid med dessa möten.
Nytta förenades med nöjen och efter en jätttegod gåsamiddag blev det gitarrspel, sång och gott umgänge. Många goa kramar när vi skiljdes. Stärkt, trots allvarliga tankar om hur livet kan drabba människor skoningslöst.

Inga kommentarer: