Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-11-15

Plansch med 50 lager












Lager på lager på lager i PSP. Håller på att göra en plansch till mitt barnbarn som är 1 år som jag skall skicka till fotobutik på nätet för att göra en fotoplansch. Försöker klippa in allt från roliga sagofigurer som hon gillar till foto av mormor. Dessutom ska man redigera bort bakgrunder och annat skrafs som fanns i originalbilderna. För att kunna hantera dessa olika bilder och flytta runt dem och fixa med bakgrunden så måste man lägga figurerna i olika lager. Det blir tugnt att jobba med och det gäller att datorn har en rimlig kapacitet för att inte krascha. Roligt. Digitala bilder är verkligen ett lyft för den fotointresserade.


Fick sms att mina ljudböcker av Erik Ericksson är på väg Jippi! Många spännande timmar framför mig.

Två veckor till advent. Oj Oj måste börja planera och plocka fram alla stjärnor och ljusstakar. Det tar sina modiga timmar och sätta upp allt. Inget minimalistiskt här inte. Älskar ljus ljus ljus i fönstren och växter. Jag får alltid medvetet ta död på några innan jul föra att alla ljusen skall få plats i fönstren. Dock har jag inget till övers för gardiner, speciellt mörka och med volanger och krafs. Nä fönster skall vara rena och släppa in maximalt med ljus. Advent och jul är ljus, ljus, ljus, levande och elektriska, slingor, slingor, slingor. Fint!
Var inne i möbelaffären och kollade på mina röda skinnsoffor. Blir glad av dem. Sexiga! Får väl ta ett foto sen i en spännande pose med katten ha ha ha

Inga kommentarer: