Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-11-14

Dåligt väder ger låg energi












En dränerande dag på jobbet i fredags, där huvuddelen av kraften och energin gick till någon som har omättligt behov av att synas och höras. Budgetuppföljningen visade plustecken i kanten. Hurra! Det blev ovanligt sent innan bilen vände fronten mot Malmö och umgänge med ena barnbarnet. En outtröttlig energi som gjorde mej helt matt. Lördagseftermiddagen tillbringade jag med andra barnbarnet och därefter kvällen med nyfunnen vän. Många intensiva och intressanta diskussioner. Fick i gåva en bok av författaren som jag absolut ser fram emot att läsa. Det blev natt innan jag körde hemåt. Vi bestämde nytt möte. Ljudboken av Erik Eriksson tog slut på hemvägen. Jag gick genast in på Bokus och beställde de nästa två delarna i trilogin. Kan knappt bärga mig tills de anländer med posten. Idag har det regnat hela dagen och energin har varit ytterst låg och ångesten funnits i bröstet som en fladdrande fjäril. Kunde inte gå ut och gå min vanliga runda. Regnmätaren rann över och jag var tacksam för att det bara var vatten och INTE SNÖ. Efter att ha kört en runda till affären, så började jag läsa min nya bok. Trögt, deppigt och trött. Saknade.
Broderat en text på barnbarnets julklappspåse. Det blev snyggt. Tände så många ljus jag hade och vågade utan att riskera att katterna skulle tända på huset. Väntar på att dagen skall ta slut och energin återvända.

Regn, regn regn
kyligt o grått
Klibbigt och vått
Hårt smatter
Tränger in i varje springa, varje cell
Fyller hjärtat med grått grått grått

Inga kommentarer: