Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-11-11

Medarbetarsamtal, meditation och singelträff

Stormen ryter ute, Regn och rusk efter några ganska OK höstdagar. Haft medarbetarsamtal hela veckan. Tröttande, men mycket positivt med en stund avsatt för varje person. Man hinner prata ganska mycket. Funderar mycket på skolinspektionen. Viktigt att samla krafterna. Var på ett viktigt möte i tisdags som jag väntar på utgången. Mentalt vakuum. Utgången är avgörande för den närmsta framtiden.
Haft kommunikation med någon jag älskar och oroar mej för. Hoppas det avgörande beslutet kan skjutas och prövas ännu en tid innan alla broar rivs. Jag hoppas på goda samtal och möten istället för låsning.
Jag har påbörjat en ny talbok Den första i en trilogi med Erik Eriksson. Den handlar om en familj i Sverige vid sekelskiftet 1800 i runt Grisslehamn. Spännande och intressant. Jag vill knappt gå ur bilen när jag kommer fram till målet.
Mindfulneskurs, meditation. Samtal som är viktiga och stannar kvar. Möten med människor som berör. Bra kvällar i Ystad.
Singelträff i Malmö. Trevligt som vanligt. Nya telefonnummer i mobilen. Två st. som gick buggkurs i Törringe och vill ha mej och en kompis med nästa tisdag. Vi dansade utan musik på puben för att testa hur mycket som satt kvar sedan sambotiden. Ganska mycket faktiskt. Men jag drar mej Tror jag väntar till nästa nybörjarkurs. Men då ska jag. Det är så roligt och jag saknar att dansa som jag gjorde ganska mycket för 5 år sedan.
Funderar på julklappar. Syr en julpåse till mitt ena barnbarn. Gör en plansch i photoprogram.Ska försöka få tag i en båt eller havsdjur till mitt andra. Det blir inga dyra i år. Mycket resurser kommer gå till omändringarna i huset.
Kan man kommunicera i tanken och känslan. Jag tror det. Kan man känna närvaro och kontakt utan att vara fysiskt nära. Ja det känns så. Lugnt att somna .
Helgen bokad, Malmö och Lund. Nya möten och fortsatt testande och försök till dödandet av min rädsla.
Tänk vad roligt om man kunde bli så här överraskad!


Inga kommentarer: