Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-11-16

Det är så roligt så jag hoppar på stolen
















Idag har jag jobbat i F-klassen. Kontakten med barn i vilken ålder det än är, är det mest stimulerade och utmanande man kan företa sig. På grund av att gympasalen dubbelbokats, så var vi tvungna att gå till en lekplats och klättra istället, vilket inte resulterade i några större protester från de linbaneåkande barnen. Det fina var att kollegan och jag hade möjlighet att prata med varandra om olika saker som hänt på jobbet. Det gäller att ta vara på de små stunder som bjuds.
Nästa lektion skulle jag skriva en gemensam kort text tillsammans med den halva av gruppen som kommit längst i den språkliga medvetenheten, medan förskolläraren hade språklekar med de andra halvan av gruppen. Otroligt vad detta upplevdes som roligt av ungarna. En pojke kunde inte bärga sig utan ställde sig snabbt upp och hoppade på stolen mellan varje bokstav som skrevs, så exalterad var han varje gång han kunde vilket som var nästa ljud (bokstav) i ordet.
På eftermiddagen blev det pingisträning med ”riktig” tränare från den lokala klubben. Jag fick också ett racket och fick pröva så mycket jag ville. Jag fann till min stora glädje att jag var bättre än vissa av sexåringrna…..
På eftermiddagen, två tunga elevvårdmöten som gick bra.
Körde hem vid halv 6…skrev några protokoll på datorn och därefter en stunds meditation för att passera jobbet till de sälla jaktmarkerna, för ikväll i varje fall.
Jag slog sen upp ett glas martini och tillbringade en stund på FB och MP…Bra slut på dagen
J

En konservativ är en person som är för feg för att slåss och för fet för att fly
Elbert Hubbard

Vissa människor kommer undan med att vara konservativa när de i själva verket är dumma
Kim Hubbard

Inga kommentarer: