Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-11-21

Spår av Alien? Vad finns där bortom horisonten?














Vilken tur att min elektriker kunde komma direkt och byta termostaten till mitt golv i köket. Svinkallt, mina fötter höll på att domna mot klinkern. Mycket jobb som skulle förberedas, fick jobba lite både på lördagen och söndagen. Eftersom det är A-dag imorgon och därefter två dagars frånvaro på jobbet. Tisdag skall jagl på konferens i mitt nätverk sen utbildningen. Tog eftermiddagen till att gå längs havet någon mil. Matsäck med och gick på backarna hem.
Där i sanden såg jag något som skiljde sig från formerna på stenarna. Vad kunde det vara? En glaselips med ett skaft nedstucket i sanden. Jag satte den i mossan på stigen. Spännande, Fantasin kunde ta vilka banor som helst. Någon spännande farkost till ett microfolk? Eller en dtelnad vattendroppe?
Horisonten var fri, fri. Fri….

Seglaren

Kom vind, sjung segel
Inget ankar håller kvar min båt

Kom vind, sjung segel
Främmande kust min håg

Kom vind, sjung segel
Sjökort kompass ombord

Elis Erlandsson

Inga kommentarer: