Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-12-19

Julbord med gamla vänner i Skillinge











Julbord på fredagskvällen på Sjöbacka gård i Skillinge med gamla vänner som jag inte träffat på det sättet på ett år. Det snöade rejält när jag körde från jobbet. Det var med nöd och näppe jag kom in i garaget i spårsnön. Blev lyxigt hämtad med bil vid busshållplatsen. Kvällen blev jättetrevlig och pratet och gemenskapen gav större behållning än själva julbordet. Miljön var annorlunda och mysig. Men jag tror att sommaren gör att atmosfären mer kommer till sin rätt. Maten var OK, men inget som stack ut och jag saknade brunkål, saftsås till gröten och mandelmusslor. Men häftigt att de öppnade upp bara för oss. Supertrevlig värdinna. 15 st som fortsatte hemma hos kompisarna på gården efteråt. Snöriddaren med lastaren hade tagit ledigt kvällen till ära. Samtal med julgodis och vin till bakgrundsmusik av värdens favoriter Lasse Stefans.

Inga kommentarer: