Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-12-27

En vit jul

















































Dan före dan före dopparedan så var jag iväg och handlade trots en genomförkyld kropp. Hämtade yngsta dottern vid tåget. Det var tur att jag orkade för nästa dag, lille julafton, var det kört. Full snöstorm. Min snöriddare på den gula lastaren hämtade bror och äldsta dottern med familj vid Korsningen 8 km från mej och tog dem säkra hit. Strax efteråt satt 500 bilar fast på väg till Simrishamn och alla resurser styrdes dit och vägen hit stängdes. Bilen fick stå borta vid busshållplatsen för min väg var helt översnöad. Det var skönt att kunna fira jul med brasa och julgott medan stormen tjöt därutanför. Vägen öppnades inte förrän juldagen. Med ett antal lastare som fraktade den blytunga snön till sidan. Vi skottade genom hörda jättehöga drivor för att komma ut från tomten. Juldagskväll kunde en del av min familj köra vidare till svärföräldrar och fortsätta julfirandet, medan mina andra två döttrar med familjer kunde ta sig hit och mitt julfirande fortsatte. Annandagen blev solig och klar och på kvällen när alla åkt, så kunde jag skjutsa yngsta dottern till bussen som gick till Malmö utan missöden. Jag har verkligen varit lyckligt lottade trots snön. En GOD JUL

Inga kommentarer: