Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2010-12-06

Glatt takdropp och kramsnö gläder










































Efter att ha varit hemma 3 dagar från jobbet på grund av snöhinder, så var det en glädje att höra droppet från taket och den smått slaskiga snön på gångarna idag. Lappsjukan började infinna sig på allvar i fredags och tur var att dottern och barnbarnet trotsade vädret och tog tåget. Jag höll vid det laget på att klättra på väggarna. Sen blev det pulkaåkning, matlagning till dockorna bl.a. Glöggen avsmakades också, Kiviks MusterisTranbärsglögg med chili och ingefära med en skvätt konjak i, min absoluta favorit. På lördagen hyrde brodern och jag en lätt lastbil och forslade min hörnsoffa till de sälla jaktmarkerna. Det var tvunget eftersom kaminen kommer på fredag och då får inte soffan plats i rummet längre. Allt gick jättebra tills vi skulle vända upp bilen in på min infart. Vändradien var nåt helt annat än min lilla peogeuts, ( som en halv fotbollsplan ung.)så hux flux , så satt vi med det tunga bölet i en snödriva. Shit!! Efter frenetiskt skottande och försök till att komma loss, vilket resulterade i att bilen gled ner mot grannens mur, gav jag upp och hämtade byns ängel och en av mina trevliga grannar, som skippade sin kaffepaus och kom med traktorn. Lätt som en plätt, så drog han loss bilen. Sen gick resten som en dans. Nu får jag sitta på golvet tills mina nya soffor kommer. Kom till jobbet idag utan problem. Behövde inte skotta alls. OK 3 timmars skottande per dag under 4 dagar gjorde väl några kalorier på köpet. Inte något ont som inte har nåt gott med sig.

Inga kommentarer: