Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-05-30

Tid att sörja

Dansekompisen bjöd på god laxgratäng med saffran på em. igår. Fick chans att prata med han nya tjej. Lite försök till förmedling var det nog eftersom hennes bror som var singel också var bjuden. Haha, men inget som klickade där för min sida i alla fall.
Det var en jätterolig dans på kvällen. Skönt med att ha dansekompisen med. Jag dansade i stort sett varje dans och det var skönt.
Men klart medveten om var en viss person var. Han bjöd upp mej en dans på slutet. Jag gjorde mitt bästa för att hantera det, men blev så himla ledsen efteråt. Kompisen med motorcykeln som alltid e så himla go och empatisk gjorde allt för att  motverka effekten.

Det känns så bra att det finns så många som tycker om mej och vill mej väl. Det känns så bra att jag kan engagera mej och våga släppa in någon känslomässigt. Inte kunnat göra det fullt ut sedan PG kom in i mitt liv.
Försöker tänka logiskt och påminna mej om det som inte fungerade och som är en viktig bit i ett förhållande för mej. Det är en realitet och tror inte det finns så stor möjligheter för det att kunna förändras. Men just nu är logik och känslor väsensskilda. Känslorna går alltid sin egen värld. De tar över. Jag låter dem göra det. Just nu gör jag det. Tids nog kommer logiken att dämpa och återställa balansen. Ledsen.


I cant´get you, get you off my mind
And I cant´get you, get you off my mind

And I cant´get you, get you off my mind
I cant´get you, get you off my mind


Darin


Inga kommentarer: