Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-05-10

Afrodites hjärta



Hade en ganska skön och mysig kväll. Dansekompisen varit och hälsat på och peppat. I morse hade det vänt. Sovit hela natten utan hosta till kl 9.00. Ögonen gick att öppna utan problem. ögonsalvan och hostmedicinen hade hjälpt. Penicillinen börjar också verka det känner jag. En helt annan människa idag.
Fick en fin dikt på mailen från vän. Får fråga om jag får publicera den?

 
 
Varit och hämtat Afrodites hjärta. Det hänger på min vägg och tickar så varsamt och lugnande, med läkta ärr.
Gjort efterrätten till ikväll. Ska verkligen bli spännande att se hur långt Sanna kan gå och hon kommer ha tuff konkorrens från en del. Tuffaste tror jag från Conchita W
Jag har fortfarande ångest för mina egna reaktioner när det gäller vännen. Mellan två hötappar är verkligen grejen. Logiken ett, känslorna ett annat.....som vanligt
 

När du ser mej
när jag finns i dina ögon
när jag vet att jag finns till
när du hör mej
när jag är i dina tankar
när jag kan vara den, jag vill
då flyger mitt hjärtas fågel
då stiger den upp mot skyn
då svävar den över markerna
och högt över skogens bryn
När du ser mej
när jag finns i dina ögon
då stiger mitt hjärtas fågel
upp mot skyn
 
Michael Wiehe 

Inga kommentarer: