Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-05-14

Du e min ledstjärna och vän,vänskapen är din stolta moder/Afzelius

Söndagen, lång frukost och sen ut för att klippa gräset. Vännen ringde och jag beslöt köra till Svedala innan dansen för att få lite pussar. En jättetrevlig danskväll med toppenbra musik och goa danspartners förstås, speciellt en.
Körde dock hem efteråt. På måndagen jobbade till halv sju på kvällen. Gick i ett hela dan. Budgetmöte med ekonomen som inte var så kul. Det går back. usch, för första gången vet inte riktigt hur jag skall lösa det.
Skickat svar till byggaren och ringt konsumentvägledaren och beställt tid för rådgivning.
Pratade i en timme med vännen från Svalöv. Det gör mej glad.
Snackade om rabarberleverans bl.a. ha ha. Det var sent när jag körde från jobbet.

Fick lust att köra mot Svedala istället för Kåse, vilket jag gjorde. :)
Idag en dag utan andningspaus ens. Hann inte lösa ens bråkdelen av alla problem. Jobbade till sent idag med och sen körde direkt till Kvällskul med Kaningänget. Ha ha ha, skratt och trevliga samtal.


På jobbet i natt
En fredag natt
Varför en fredag  natt
Är detta min dröm i natt
Gläds åt vad lyckas med i natt
Glad att jag kan vara här i natt
Men jag vill inte fastna här, i natt
Jag har en plan i natt
Men något bromsar mig, i natt
Nej Inget bromsar mig, i natt
Du vet vem du är, i natt
Du vet vad som måste göras, i natt
Alla är med dig, i natt
Snart morgon, i natt
Detta sista natten på ditt förra liv
O morgonen gryr, efter i natt


Av M. K


 

1 kommentar:

Anonym sa...

Friheten är ditt vakra namn , Framtiden ditt ansvar