Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-07-22

Ett ångestfyllt förspel gav dock en trevlig kväll

Det är fortfarande nästan omöjligt att förutse reaktionerna och när och vid vilken tidpunkt som total avstängning sker. Dock känns mönstret så väl igen, så jag har lättare att ta det nu. Att känna kärlek är att våga vara sårbar. Jag är stolt över att jag fortfarande vågar öppna upp för den sårbarheten.
Åkte till dansen med nufunnen kompis från Borrby. Trevligt! Blir nog fler turer.
Hyfsat med folk, varmt som i en bastu, det fattades dock många av de som jag gillar dansa med. Det är mycket som konkurrerar nu om människors lust till att bli roade.
Käraste vännen stålsatte sig och jag vet han kommer landa igen med fötterna neråt. Kvällen återställde en del som em raserat.  Saknar värmen och glädjen, men den kommer igen.
Vännen från Svalöv kom lite senare. Kvällens höjdpunkt. Heta danser ha ha, och sistan fick man ju. Balansen som finns nu känns lättsam och okomplicerad.
Nära relationer är det svåraste som finns och man slutar aldrig lära sig nya saker om sig själv och dem man tycker om och älskar.


Av Ann Smith
Om det är så att vi finns i tiden
också på bredden så har jag inte
lämnat dig-så är jag kvar i ditt röda
så bor jag ännu i ditt vänstra öga
och i en liten grop som blev på din kind
Om det inte fanns nån gråt
fanns det heller inte något skratt
Nu har jag bott i ditt öga och vandrat
i ditt ansikte och länge dröjt vid
mörkret mellan dina läppar.


Inga kommentarer: