Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-08-12

Vännen och jag på Keramik Fantasia


Lite trädgårdsarbete hann jag med innan vännen kom. Vi åkte och fikade på Backagården och fick sen en ingivelse. Vi körde till Keramika Fantasia och hälsade på hos Eva. Det var ett fantastiskt ställe, så mycket att titta på och insupa. Det fanns bultande hjärtan i röd keramik som väckte en speciell känsla av lugn. Jag skall jobba på att sätta en sådan på min vägg.  Vännen köpte en hushållshållare i keramik, jag ett vitt spjut. Vi körde hem och satt i hammocken, drack te och pratade. Snart Malmöfestivalen...ska bo i Malmö en hel vecka...prövningens tid ha ha. Får väl se om vi kan samsas efter långa arbetsdagar och sen festival. Tuff vecka med all min personal tillbaka efter semestern.


Anne Svärd

Glädjen kan liksom solljuset,
slinka igenom
den smalaste springa

Inga kommentarer: