Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-08-09

Nya klockan ger poäng hos eleverna

Jobbat som en galning idag. Men blev klar med planeringen inför A-dagarna med lärarna nästa vecka. Min nya safirblåa klocka väckte uppmärksamhet. Fritidsbarnen var mäkta imponerade. En sa att det var den coolaste klocka han sett i hela sitt liv. Detta får jag utnyttja. Alltid kan man vinna några poäng hos eleverna nästa vecka ha ha.
Jag var på möte på banken och fick alternativ om lån till renoveringen av uthuset..intressant. När jag berättade om resultatet för "handyman", så hittade han såklart en annan lösning som utnyttjade systemet till max och skulle bli mycket billigare. Man blir ju imponerad! Kom sent iväg från jobbet och fick köra som en tosing för att hinna möta upp kranbilen som skulle upp till ägorna och hämta virke efter avverkningen. Det var inte lätt att snirkla upp bilen på den smala vägen, men det gick. Semester imorgon. Skall jobba med uthuset och i trädgården, hoppas fylla "handymans" släp. Vännen ringde och han skall tillbringa helgen med sina barn och barnbarn. Jag avstod från det och tänkte passa på att måla och annt smått och gott. Kanske till och med överträffa mej själv och vaxa bilen. Den du!

Inga kommentarer: