Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-08-30

Flyt på jobbet, men katten fick panik

Jag lämnade katten på djursjukhuset i morse. Fick positivt svar från skolinspektionen. Hann med en hel del på jobbet. Möten om resursfördelning som gick bra. Hämtade katten och sen postade barnbarnets brev, köpte smärtstillande och lite annat.
Putsningen av huset framskrider.
Katten fick panik när jag tog på plasttratten. Flög som en skottspole över bord och bänkar, ramlade i trappan och välte ner ljus och ljusstakar och prydnadssaker, vilket ytterligare ökade paniken. Jag fick stänga in henne i boxen igen. Tog av tratten igen en timme senare eftersom katten vägrade röra sig. Hon åt lite, men började sedan slicka sig på såret, så jag var tvungen
sätta på tratten igen. Det blir att bli instängd på litet utrymme i natt. Matte får ta se imorgon.
Vännen kommer i helgen och hjälper mig måla lite spröjsar och annat.

En människa utan emotionell kompetens skapar sina egna regler om hur man behandlar andra människor.
Två människor utan emotionell kompetens hittar hellre en gemensam fiende att fokusera på istället för att titta på sitt eget beteende.

Fullmåne imorgon kväll
 

Inga kommentarer: