Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-06-29

Tvära kast- när man når botten, så händer något


Dagen började efter en sömnlös natt med att bokstavligen vara blockad. Arbetsdagen slutade med att jag grät hos chefen och nästa steg var att att köra nånstans och dra nåt gammalt över sig och försvinna. På vägen till Ystad ringde jag och avbokade min planerade resa till barnen som hyrt en stuga i 14 dagar i Gränna. Pallade inte köra i 3 ½ timme. Jag hade nästan glömt att jag i gårdagens chockktillstånd hade planer för kvällen. Då kom vändningen. En rektorskollega ringde om tips på NO lärare och kvällen överträffade alla mina förväntningar 10 gånger om. Tillit till att saker inte sker av en slump. Tillit till att släppa taget och tro på att ödet styr och det gäller att våga följa med i svängarna.

Inga kommentarer: