Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-06-26

Kvällsmat på Jakten


Usch vilket kallt sommarväder. Mycket som skall hinnas med på jobbet. Jag fattar inte hur jag skall hinna klart på en vecka till bara? Skall hämta min nya Iphone imorgon. Köpt två fina rosenbuskar till skolsköterskan som skall gå i pension. Jag hoppas mina två nyanställningar fixar sig innan jag går. Kvällmat på Jakten. Ömsom hetsiga diskussioner med husägare från Gislöv.

Av Vizma Belsevika

Jag ska samla alla dina likgiltigheter
till den sista- allra minsta.
Jag ska tänka att jag inte skall tänka på dig.
Hela tiden ska jag tänka på det

Jag ska inte fråga. Är det avsikt eller slump
som spärrar vägen mellan våra liv.
Jag ska vänta för att säga: jag ska inte vänta
Hela tiden ska jag vänta på det

Jag ska förhärda mitt hjärta
mot tillfälliga stunder av ömhet
Jag ska hoppas att jag aldrig mer
ska hoppas på något

Och inte längre räkna regndropparna
som i blindo immar höstens fönster
när jag tänker att jag inte tänker på dig
När jag hela tiden tänker på det.

Inga kommentarer: