Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-06-06

Nationaldagsfirande och strandväder










Startade dagen med att klippa gräset, sen fick man ju ställa sig i givakt och sjunga nationalsången. Min Clematis i äppelträdet och allium blommar.








”Du gamla du fria, du fjällhöga nord, Du tysta du glädjerika sköna. Jag hälsar dig vänaste land upp på jord. Din sol din himmel dina ängder gröna. Din sol din himmel dina ängder gröna. ” Jag fick leta länge på youtube för att hitta nationalsången utan rasistiska kommentarer. Det gör mej så djäv.. förbannad. Leve vårt mångkulturella Sverige.

Barnbarn och döttrar kom. Jag fick några underbara försenade födelsedagspresenter. Vi dukade en sommarmåltid i trädgården. Sen blev det strandutflykt. Avslutade med vattenfärgsmålning och sopbubbleblåsning med barnbarnet.

Fick en ny spännande bok av konstnärsvännen som jag börjat läsa i. Soffan nu en stund. Jobbedax imorgon.





Inga kommentarer: