Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-11-02

Tranströmer bok och ängelhämtning

Ja Ja jag hade ont i foten, men uthärdligt. Alltså det var verkligen värt det med tanke på hur roligt det var på dansen igår.
Jag tog det lugnt på jobbet idag. Hann med en del som jag haft liggande underst i högen. Lyktorna utanför ytterdörren tänds tidsenligt vid 5. De lyser med sitt varma välkomnande sken.
Jag körde till betonggjutaren i  Hannas. Han hade låst. Fort Nox verkligen. Högt stängsel runt om. Jag ringde till hans fru och som tur var så öppnade han. Jag hämtade min ängel och katten som varit på lagning. TUNG ! Precis jag kunde lyfta den. Fint när den kom på plats.


Hämtade min nya Tranströmer bok.

Novembersolen….
min jätteskugga simmar
och blir en hägring

Buren av mörkret
Jag mötte en stor skugga
i ett par ögon



Inga kommentarer: