Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-11-06

Höstsol och inspektion av ägorna

Vaknade till en fantastisk höstdag med sol och mild luft. Jag, dotter och barnbarn begav oss upp till mina ägor uppe på backarna och rekognoserade och fotograferade inför den stora röjningen av sly och döda träd som dotter med kurskamrat på utbildningen skall göra nästa helg. Vi hittade många fina små trädplantor som vi vill bevara.
Städade och röjde upp alla spår efter lek, ordningen återställd och jag trött, hamnade i soffan med datorn. Imorgon skall jag lämna in bilen för byte av spindelled och hjullager. Viktigt innan Ullaredturen på fredag.


Tranströmer

Bogserbåten är fräkning av rost. Vad gör den här så långt inne i landet?
Den är en tung, slocknad lampa i kylan.
Men träden har vilda färger. Signaler till andra stranden!
Som om några ville bli hämtade.


På väg hem ser jag bläcksvamparna skjuta upp genom gräsmattan.
De är de hjälpsökande fingrarna på en som snyftat länge för sig själv i mörkret där nere.
Vi är jordens.

Inga kommentarer: