Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-11-25

Intressant resa

7 rektorer träffades i vårt nätverk sen utbildningen. Var på modersmålsenheten på Hårds väg. Information och diskussion. 10 000 barn får modersmålsundervisning i Malmö. 43 språk, 185 modersmålslärare. En låååååååång sightseeingrunda med den bästa guiden. Flera timmar, kändes som minst en mil. Vi gick på alla områdena i Rosengård. Allt från Rosengårds centrum,  Zlatanbron, huset där Z  bott, fotbollsplanen, alla försäljningsställen med allt mellan himmel och jord.  Jag smakade Burek på ett ställe och Baklava på ett annat och drack kaffe på Jallatrappans kafé.  En spännande och intressant dag för en lantis J Barnbarnskväll. Alla dockorna var tvungna åka till doktor Svea.  Mormor sjöng sånger tills jag blev hes.  Tröööööttt när jag påbörjade min timmeslånga bilresa hem.

Inga kommentarer: