Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-11-27

Stormen rasar


Idag har det stormat och regnat hela dagen Blåst som tusan. Riktigt kusligt emellan åt. Ljusbocken ramlade flera gånger och till slut lät jag den ligga. Dottern som skulle komma blev kvar i Malmö. Jag ville helst inte ge mig ut på vägarna och inget att göra här för henne. Det gick inte att gå ut. Morgonrocken varit på hela dagen. Jag satte upp alla julsakerna, så nu är här riktigt julmysigt med alla ljus. Byalagets planerade adventsfirande hoppade jag över. Mysigare att ligga is soffan med katten och min bok istället.  Det visade sig sen att de inte lyckats tända trädet och att en konflikt blossat upp med en person i ljusskulpturgruppen som ville vi skulle ta ner skulpturen innan jul. Och sponsorerna vill den skall stå uppe. Det hade blivit ett djävla liv.  Det blir möte på onsdag. Jag hoppas bara den står pall stormen och att fundamentet håller. Jag blir så trött. Och jag som hållt mig undan dessa konflikter tidigare. Suck,  det är både första och sista gången jag engagerar mig . Alla typer som inte har något annat att göra än att bråka om sånt skit. Tv masten svajar tydligen, för kanalerna funkar inte riktigt på grund av stormen. Internetuppkopplingen är ockå svajig. Helgerna bokade fram till jul. Jag har så mysigt i mitt hus. Men balansen rubbades i tisdags, Kan inte hjälpa att jag saknar nån att krama. 2 månader till, sen går det mot rätt håll och ljuset kommer sakta tillbaka. A-dag imorgon och konferens hela dagen med personalen.  

Brita af Geijerstam

Bli den du är var det någon som sa
Vem avgör detta undrar jag.
Än seglar man på ett upprört hav.
Än gråter man tröstlöst vid en grav.
Än är man stilla och full av ro.
Gläds åt närhet och hopp och tro.
Än är man ensam snäv och stum.
Sjunker ner i de dolda rum.
Det handlar väl innerst om tag och giv.
Att bli vän med detta gåtfulla liv.

Inga kommentarer: